18 Aralık 2012 Salı

Köprü - Ayşe Kulin


Daha önce de Ayşe Kulin okumuştum. Bu nedenle Dil Anlatım ödevim olarak verilen üç kitaplık listeden Köprü'yü seçtim. Diğerlerini okumuş olmamın da etkisi oldu tabii. :)

İyi ki seçmişim diyorum. Okumak için daha da geç kalabilirdim... 

Ayşe Kulin her zamanki gibi, sade ve akıcı diliyle beni kitaba bağlamayı başardı. Hiç sıkılmadan saatlerce okunabilecek bir eser. (Belki de valinin kişiliğine hayran olduğum için bana öyle geldi.)


Köprü'nün 2006 - 2008 yıllarında çekilen birde dizisi var. 65 bölümlük. Valiyi Erdal Beşikçioğlu oynuyor ve kitabı okudukça gözümde canlandı. :))

Arka Kapak 

Elmas da sargılı kollarını bebeğe uzatmıştı. Canını yakmaktan korkarak usulca bırakmıştı Bayram, oğlunu Elmas'ın kucağına. Şimdi burun burunaydılar Elmas'la Öksüz. Bir dişi hayvanla yavrusu gibi koklaşıyor, burunlarını birbirine sürütüyor, birbirlerinin boynuna gömülüyor ve tuhaf mırıltılar çıkartıyorlardı. Bebenin küçük elleri, Elmas'ın saçlarında, Elmasın dudakları bebenin yüzünde dolaşıyordu. Elmas, ne diğer hastaları ziyaret edenlerden ne de Bayram'dan hiç utanmadan, hiç gocunmadan, memesini çıkarıp bebenin ağzına vermişti. Bebek mutlu bir kedi yavrusu gibi guruldayarak şapır şupur emiyordu süt akıtmayan, kuru memeyi. Kadınla çocuk birbirleriyle iç içe geçmiş, tek vücut olmuş gibiydiler.



Etiketler: , ,

3 Yorum:

saat: 18 Aralık 2012 11:51 , Blogger Kitap Eylemi dedi ki...

Köprü en güzellerindendir, Sevdalinkayı ya da vedayı okumamışsan:))

 
saat: 18 Aralık 2012 12:50 , Blogger Ely / 엘리프 dedi ki...

Veda'yı okudum ama Sevdalinka daha kısmet olmadı. :))

 
saat: 20 Mart 2015 03:22 , Blogger Kitap Cumhuriyetim dedi ki...

Listemde bekleyen bir kitap.Kısa zaman sonra okuruz inşallah.Paylaşım için teşekkürler..

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa